Opinie (25) 1 zablokowana

  • Łezka się w oku kręci. (12)

    Byłem oficerem na statkach PLO. Aby dłużej posiedzieć w domu "chodziłem na wachty " w stoczni. Zawsze ruch tam był wielki. Wielu ciężko pracowało ale też i leserów sporo. Wiele "statków" wyprowadzono ( skradziono ) ze stoczni . Od narzędzi - po pręty . Pół Chwarzna zbudowano na "materiałach" ze stoczni mniej lub bardziej oficjalnie. Zapał do pracy po strajkach sierpniowych zamienił się do zapału dyskusji i żądań finansowych. Za taki sam remont statku w 1980 a 1982 trzeba było zapłacić 5-cio krotnie więcej. Armatorzy zaczęli unikać remontów w Polsce. Wolność w wykonaniu Solidarności niszczyła Polskę.

    • 78 16

    • Zwykły pracownik stoczni. (4)

      Ma pan racje,ci co piastowali kierownicze stanowiska partyjne i inne,to pobudawali chociaż nie wszyscy.Ja jako zwykły stoczniowiec mogłem najwyżej ukraść jakąś śrubkę i to małą żeby nie odznaczała się w kieszeni.Rozkradanie majątku za Solidarnościz znów robili ci w białych rękawiczkach,do dziszejszego dnia ciężko im cokolwiek udowodnić (prywatyzacje,upadłości wykupowanie za złotówkę i.t.d.),amy zwykli robotnicy zostaliśmy otumanieni przez Wałęse "wolnością" i tyle z tego mamy.

      • 32 2

      • (2)

        Marzy ci sie powrot gospodarki centralnie sterowanej, gdzie robiles za miske ryzu na zamowienie dla ZSRR, a jak sie finanse niezgadzaly to sie dokladalo z budzetu panstwa tak jak dzisiaj do gornictwa. Za upadek stoczni podziekuj PiSowi: Dudzie, Sniadkowi i Jaworskiemu.

        • 25 28

        • (1)

          Upadek stoczni nastał przed rządami PIS.

          • 7 2

          • PiS szukał chętnego na kupno stoczni w Katarze i proponował kursy strzyżenia psów zwalnianym stoczniowcom??

            • 0 0

      • "my zwykli robotnicy zostaliśmy otumanieni przez Wałęse "wolnością" i tyle z tego mamy" - zapomniales o papiezu

        • 14 8

    • święta prawda.

      Święta prawda. Ale jak dzisiaj niepopularna...

      • 14 5

    • Oto cała prawda o sile przemysłu stoczniowego drogo byle jak i długo Nie potrafiliśmy sprostać konkurencji dalekiego wschodu , a żądania płacowe mieliśmy ogromne !

      • 6 8

    • Donek przestan. (1)

      • 5 7

      • kuracja znow sie nie powiodla? probuj dalej, miec zdrowa glowe wazna rzecz

        • 3 3

    • Kapitan ŻW, niby kapitan a glupi jak but. (1)

      • 7 6

      • Na bank nie masz nawet 30 lat, parchu.

        • 4 4

    • Jasne ! Przed Solidarnością Polska była największą potęgą morską na świecie. We wszystkim Polska była wówczas potęga. Większej bzdury nie słyszałem .

      • 4 7

  • pisali o nas...

    Journal of Commerce and Shipping Telegraph w wydaniu z 15 stycznia 1964 - "...The record of achievement of Poland,s shipbuilders, particulary at the Gdansk Shipyard, is one of industrial success stories of recent years. It is more outstanding in that it is only matter of 15 years since Poland began to build tonnage designed for deepsea trading.

    • 14 0

  • kilkadziesiąt lat minęło, a jak patrzę na zdjęcia vs dzisiejsza rzeczywistość to wiele się nie zmieniło

    także na ówczesne czasy, można powiedzieć było nowocześnie

    • 11 1

  • (1)

    a teraz stoczni jużnie ma ,nauta już niedługo pociągnie za dużo długow i strat no i została jeszcze crist

    • 10 2

    • wiedza minimalna!,wspomnij Buzka,Jaworskiego,Smolinskiego i Sojke z grupa Remontowa!!

      • 1 0

  • (1)

    Nawet jeśli coś z zakładów kradziono, to zostawało w Polsce, służyło Polakom. Nikt tego przez granice nie wywoził. Dziś wywożenia miliardowych zysków za granicę nikt nie nazwie kradzieżą. Jeszcze się cieszą ze mają do lidla czy biedronki blisko. Miliony Polaków pracują w firmach nabijając kabzę cudzoziemcom.

    • 20 3

    • Nie do końca, bo wiele się odbywało...

      się na zasadzie - wszyscy pracują, a niektórzy tylko coś z tego mają. Przyjeżdżali z wiosek, zostawali stoczniowcami, dostawali najpierw miejsce w hotelu robotniczym a po roku-dwóch mieszkanie za które wpłacali 10% na które dostawali z zakłądu pożyczkę. Reszta była na koszt ludzi pracujących w innych firmach, którzy wpłacali i czekali po 10, potem 15 a potem już bez końca. Wielu wpłaciło i do dziś ma - po dewaluacji złotówki 2-3 złote w depozycie sądowym. A wpłacili 20-30 tysięcy pożyczki, którą spłacali z pensji wysokości 2-3 tysiące. Dużo ludzi dzięki stoczniowcom zostało bez mieszkań.

      • 0 0

  • Ten statek zbudowany dla Ruskich (1)

    Ten statek zbudowany dla Ruskich "Marszałek Budionnyj" zapewne był dobrze zapłacony? Komuchy dziś wspominają jak to cudownie było, a prawda taka że wilkie G z tego mięliśmy bo wszystko za free szło do Rosji

    • 12 7

    • przypomnij jak Buzek zalatwil stocznie Polnocna!,nie wiesz?,to zamilcz!,Rakowski stocznie Laninaa Jaworski wykonczyl Gdanska!,Smolinski Gdynia!

      • 1 1

  • Stocznie (1)

    Jest tylko jedna Grupa ,,Remontowa S.A.'', która również buduje i przebudowuje. Pozostałe w ruinie jak sobie życzy PiS, ale ,,zasługa'' leży po stronie solidarnościowej od Wałęsy począwszy.

    • 10 8

    • lekarza!

      • 1 0

  • było i jest brudno i biednie

    i dużo wypadków jak było tak jest i produkcja nierentowna bo taka nasz pozycja w łańcuchu dostaw

    • 3 3

  • Komu to przeszkadzało.

    Pochylnie wszystkie z powstającymi kadłubami przy nabrzeżach wyposażeniowych brak miejsc.Komu to przeszkadzało?Gdyby nie blokady wyraziłbym to jasno.I żeby było jasno budowano nie tylko dla ruskich.Zdecydowana większość statków PLO to statki ze Stoczni Gdańskiej.Trawlery rybackie czy bazy-przetwórnie służyły Dalmorowi który też był potentatem w przetwórstwie rybnym.Do tego podwykonawcy Fabryka Cegielskiego czy Zamech w Elblągu.Inne czasy być może ale czasy lepsze bez skakania sobie do oczu.I dajcie spokój z ruskimi.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.